Cestovatelské trendy pro rok 2017

„Lidé chtějí více poznávat evropské metropole na otočku – ráno vyrazí tam a večer jsou zase doma. Chtějí objevovat nová místa, hlavní města zdaleka nestačí. Rovněž chtějí ušetřit, a to jak peníze, tak čas. A dopravu i s ubytováním pořizují nejraději najednou on-line několika kliknutími. Města chtějí poznávat aktivně a často si s sebou berou sportovní výbavu,“ přibližuje trendy v cestování roku 2017 Pavla Lauermannová, která zastupuje mezinárodního autobusového dopravce Eurolines.cz.

Čínská věž
Velkým trendem posledních let je také svézt se jednu cestu autobusem a zpět jet na kole. Foto: Zuzana Rybářová

Trend 1: Evropa na otočku

Dostali jste chuť zajet si na kávu a pravý sachr do Vídně? Nebo levně nakoupit v Drážďanech? Či se snad chcete vyfotit u Berlínské zdi a večer už uléhat doma? Cestování takzvaně na otočku je ideální způsob, jak mít za jediný den spoustu skvělých zážitků a přitom ušetřit čas i peníze. „Cestování na otočku je každým rokem oblíbenější, proto tomuto trendu přizpůsobujeme řadu spojů. Do mnoha měst jezdíme několikrát denně a vždy míříme až do centra, takže odpadá zbytečný čas strávený dopravou odněkud z periferie. Za hezkým jednodenním výletem se můžete rozjet do Berlína, Mnichova, Bratislavy či Vídně. Hitem jsou určitě Drážďany, kam dorazíte za pouhé 2 hodiny a zastávka je přímo vedle pěší a nákupní zóny,“ vyjmenovává výhody tohoto cestovatelského trendu Pavla Lauermannová.

Trend 2. Poznat co nejvíce

Bus Eurolines
Lidé chtějí poznávat evropské metropole na otočku – ráno vyrazí tam a večer jsou zase doma. Foto: www.eurolines.cz

Lidé v poslední době velmi sledují, který dopravce má v dané zemi hustou síť navazujících partnerských dopravních spojů. „Rozsáhlá mezinárodní partnerská síť je naše velká výhoda. Příští rok budeme provozovat další nové linky, nákup bude možný i přímo z České republiky,“ říká Pavla Lauermannová s tím, že zájemci se mohou s Eurolines vydat například do několika desítek měst ve Francii, Itálii, Španělsku, Německu, Holandsku či Chorvatsku. „Ne všichni chtějí trávit svou dovolenou ve „xhvězdičkovém“ hotelu s animačním programem, ale hledají své vlastní autentické zážitky a nekomerční lokality. Trendem je Rumunsko, další atraktivní místa připravujeme,“ dodává.

Trend 3. Doprava i s ubytováním na pár kliknutí

Touha po ušetření času nahrává spojování různých subjektů, často se tak propojují třeba autobusoví dopravci s ubytovacími zařízeními. Společně s jízdenkami si tak například můžete hledat i ubytování – vybírat můžete z 1 033 000 hotelů, apartmánů nebo rodinných penzionů. „Díky spolupráci s Booking.com je vše velice pohodlné a rychlé, protože vyhledávání probíhá v češtině, což lidé velmi oceňují. Dopravu i ubytování tak často zvládnete objednat skutečně několika kliknutími. Spojení nabídky dopravy a ubytování je velmi populární trend, protože lidé často nechtějí využívat služeb cestovních kanceláří, ale zároveň si to základní chtějí naplánovat najednou a šetřit si čas na zážitky,“ potvrzuje Pavla Lauermannová.

Cyklobus
Autobusy Eurolines vás přepraví i s kolem. Foto: Michael Fokt

Trend 4. Za poznáním velkoměst i na cyklostezky

Velkým trendem posledních let je také nakupování jednosměrných jízdenek. Nejčastěji tak činí cyklisté, kteří už jedou do dané destinace vybaveni kolem. Jednu cestu se tak svezou autobusem a druhou na kole. Eurolines proto každoročně přidává další a další evropská města, kam zájemce přepraví i s bicyklem. Na vybraných linkách a destinacích přepravují kola složená v zavazadlovém prostoru jako druhé zavazadlo zdarma, nebo na speciálních nosičích za poplatek.

Trend 5. Evropa vlastním tempem

Pro mnohé lidi není nic horšího, než dovolená organizovaná na minuty cestovkou. Potřebují volnost a své vlastní tempo. Anebo chtějí poznat co nejvíce míst v Evropě najednou, ale mají na to omezený čas. Ti všichni čím dál více využívají cestovatelské předplacené karty. „U nás se této populární evropské „lítačce“ říká Eurolines Pass a nabízíme dvě varianty – na 15 nebo 30 dnů, během nichž mohou lidé poznat až 53 evropských měst. Je třeba znát pouze první zastávku z vysněné evropské šňůry a pak už je jen na cestovatelích, kde a jak dlouho zůstanou,“ uzavírá Pavla Lauermannová.

Více na www.eurolines.cz

 

Přidejte svůj komentář!

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*