Mezinárodní den žen: Muži nejčastěji kupují rudé růže a tulipány

Několik let opomíjený svátek je opět v kurzu. Mezinárodní den žen, který tradičně připadá na 8. března, slaví čím dál více Čechů. Muži nejčastěji obdarovávají ženy květinami. Jejich prodej v tomto období vzrůstá také v květinových e-shopech. Nejvíce se prodávají rudé růže, barevné tulipány, ale také rafinované kytice připomínající malá umělecká díla.

Kytice růží
Nejvíce se objednávají bohaté kytice rudých růží. Foto: www.fleurop.cz

„Mezinárodní den žen a Valentýn jsou dva největší svátky, kdy zaznamenáváme prodeje vyšší o desítky procent. Lidé si nejvíce objednávají bohaté kytice rudých růží a barevných tulipánů, roste ale také obliba méně známých květin a rafinovaných kytic, které vypadají jako malá umělecká díla,“ říká Jitka Mandysová z e-shopu www.fleurop.cz, jenž se zaměřuje na on-line prodej kytic, které nápaditě vážou přední čeští floristé.

Na kyticích určených pro Mezinárodní žen si pak dávají obzvláště záležet. Rudým karafiátům s opadávajícím asparágusem už opravdu odzvonilo… Muži podle odborníků objednávají bohaté nebo co nejzajímavější kytice a mají více poetického ducha, který se promítá do osobních vzkazů.

Ke kytici patří i osobní vzkazy

„Když u nás muži vybírají kytici, mají možnost k ní připojit osobní vzkaz, který na hezké kartičce přibalíme ke kytici. Většinou píšou svým drahým krásné emotivní věci, ale výjimkou nejsou ani vtipné básničky, pozvání večer do restaurace, anebo dojemné poděkování maminkám, a někdy dokonce dcerám,“ doplňuje Jitka Mandysová.
Doručení květin podle ní muži časují přímo na tento svátek a vítají skutečnost, že kytici stačí ráno objednat a ještě tentýž den je doručena. „Nejvíce objednávek je v předvečer svátku a ráno. Nejčastěji kytici posílají ženám domů anebo do práce, kde krásná vonící kytka něžné pohlaví o to více potěší a příjemně naruší každodenní rutinu,“ upozorňuje odbornice.

Za MDŽ mohou stávkující švadleny

MDŽ
Mezinárodní den žen připadá na 8. března. Foto: www.fleurop.cz

„Mezinárodní den žen“ se slaví od roku 1911 a původně to byl „Den mezinárodního boje za ženská práva a rovnoprávnost“. Začalo to stávkou newyorských švadlen roku 1908 a 1909, které volaly po sociálních výhodách a po volebním právu. Patnáct tisíc žen tehdy s květinou v ruce kráčelo Manhattanem a inspirovalo i Evropanky. V roce 1911 se v Kodani sjela ženská internacionála a německá revolucionářka Clara Zetkinová navrhla vyhlášení tohoto svátku na počest žen po celém světě, které se statečně postavily proti nespravedlivému zacházení. V Československu se tento svátek začal slavit až roku 1974, zato v notně monstrózním duchu.

Dnes už je tomu naštěstí zcela jinak. Mezinárodní den žen a jeho oslavy se nesou v komorním, domácím a většinou dojemném nebo naopak veselém duchu. „Každopádně je to pro muže ideální příležitost jak poděkovat a osobitým způsobem vyjádřit uznání ženám, na kterých jim záleží. Může jít o manželku, maminku, sestru, kamarádku nebo kolegyni. Hezká kytice je dárkem, se kterým vždy uspějí, a pokud si nevědí rady s výběrem, u nás na stránkách mohou vybírat podle kategorií, pro koho je kytice určena, podle dané příležitosti, barevnosti, sezónnosti, i podle ceny,“ uzavírá Jitka Mandysová z e-shopu zaměřeného na on-line prodej květin www.fleurop.cz.

 

Cestovat nemají květiny, ale jen objednávky

„Cestovat by neměly květiny, ale jen jejich objednávky, a to na spolehlivá a profesionální květinářství co nejblíže adresátovi květinového daru,“ to je hlavní myšlenka společnosti Fleurop, kterou v roce 1908 založil v Berlíně slavný florista Max Hübner. Dnes, po více než 100 letech, je Fleurop jednou z největších a nejznámějších doručovacích květinových služeb na světě. Každoročně doručí přes 25 milionů květinových objednávek prostřednictvím 50 000 partnerských floristů a má zastoupení ve více než 150 zemích. Každá kytice je ale vždy pečlivě uvázána místními floristy a osobně předána adresátovi.

Více na www.fleurop.cz

 

Přidejte svůj komentář!

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*