„Lidé jsou doma a chtějí vařit zdravě. Naše prodeje vzrostly až trojnásobně,“ říká majitelka Českého ghíčka

Pandemie nám negativně ovlivnila život, ale existují výjimky, kdy i napomohla dobré věci. Jako v případě společnosti České ghíčko, vyrábějící přepuštěné máslo. O produkt, který odpovídá zdravé výživě, je nenáročný na skladování a dlouho vydrží, mají zájem nejen čeští zákazníci a tuzemské řetězce, ale úspěšně nyní dobývá i zahraniční trhy.

České Ghíčko
Tato superpotravina neobsahuje mléčnou bílkovinu, zlepšuje trávení a je plná vitamínů. Foto: www.ceskeghicko.cz

„S výrobou ghí jsme začali před šesti lety. S tím, jak mezi lidmi vzrůstalo povědomí o jeho pozitivních účincích a praktickém využití, stoupal i zájem zákazníků. Ovšem takový boom, jaký jsme zažili v loňském roce, nikdo nečekal. V našem e-shopu jsme denně evidovali až trojnásobný počet objednávek oproti průměru. Myslím si, že tenhle nebývalý zájem vyvolaly okolnosti související s pandemií. Lidé zůstali doma a museli si sami vařit. A když už se do toho pustili, měli čas víc přemýšlet o tom, z jakých surovin jídlo připravují, a začali se zajímat o zdravější zdroje. A protože trávili víc času u internetu, objevili i ghíčko,“ říká Andrea Zpěváková Dostálová s tím, že zvýšená poptávka se neprojevila pouze na firemním e-shopu, ale stejně reagovaly i řetězce, jimž České ghíčko své produkty dodává, jako je Makro, Globus, COOP nebo online supermarket Rohlík.

Ghíčko jako „skokan roku“ v potravinách?

„Od první chvíle, kdy jsem se s ghí setkala, jsem ho považovala za geniální produkt. Bylo zřejmé, že čisté přepuštěné máslo má spoustu kladných vlastností, které ho předurčují stát se vyhledávanou potravinou. Především odpovídá požadavkům na zdravou výživu. Má vysoký kouřový bod (250 °C), takže se nepřepaluje a při jeho zahřívání nevznikají nestravitelné toxické látky. Ocení ho i lidé, kteří nesnášejí laktózu, protože neobsahuje mléčné bílkoviny. Navíc vydrží čerstvé minimálně rok, a to bez nutnosti chlazení. Právě proto si přepuštěné máslo tak rády připravovaly naše prababičky, když ještě neměly doma běžně chladničky,“ říká Andrea Zpěváková Dostálová ze společnosti České ghíčko ve Vysokém Mýtě, kde přepuštěné máslo vyrábějí ručně, podle starých receptur.

Nenáročné skladování, dlouhá doba trvanlivosti, a hlavně „dobrá pověst“ potraviny odpovídající zdravé výživě byly nejspíš těmi důvody, které způsobily, že se ghíčko stalo v loňském roce doslova „skokanem roku“ mezi potravinami.

České ghíčko
Ghí je čistý máselný tuk nejvyšší kvality získaný přepuštěním čerstvého másla. Foto: www.ceskeghicko.cz

Nejkratší cesta k zákazníkovi vede přes dobrý web

K tomu, že lidé ghíčko na internetu objevili a že je zaujalo, rozhodně přispěl i nově vybudovaný web a také nový a atraktivnější vzhled výrobků. „Lidé nakupují na internetu čím dál více a konkurence je zde velká. Naším cílem musí být dostat naše produkty nejkratší cestou k zákazníkovi. Takže dobře fungující, jednoduchý a atraktivní web je nutnost. Uvědomili jsme si to už před dvěma lety a od té doby jsme na proměně webu pracovali a investovali do něj nejen hodně peněz, ale i spoustu času a invence. Dnes musím říct, že se to opravdu vyplatilo. Objednávky stoupají kontinuálně, což nás moc těší, stejně jako pozitivní, až dokonce nadšené ohlasy od lidí, kteří tak reagují na e-shop, web a nový vzhled našich produktů,“ dodává úspěšná podnikatelka Andrea Zpěváková Dostálová.

Andrea Zpěváková Dostálová
Andrea Zpěváková Dostálová ze společnosti České ghíčko. Foto: www.ceskeghicko.cz

Ghíčko míří za hranice

Právě nový vzhled produktů, který je jednoduchý, přitom emotivní a dobře zapamatovatelný díky čistému logu, etiketám a víčkům vyvedeným v blankytně modré barvě, byl dalším správným krokem na úspěšné cestě ghíčka, jehož popularita už dávno překročila hranice republiky. „O naše produkty je v zahraničí velký zájem. Určitě to souvisí i s migrací lidí, hlavně lidí z jihu a východu směrem do Evropy. Ti jsou na ghí zvyklí, a tak ho v novém domově na starém kontinentě vyžadují. Ghíčko vyvážíme do Španělska, Itálie, Slovinska, Chorvatska, a teď čerstvě třeba do Vietnamu. Zajímavá je rozjednaná spolupráce s distributorem v Kanadě. Expanze na zahraniční trhy je ostatně jedním z důvodů, proč nyní řešíme výměnu stávajících výrobních prostor, které nám už kapacitně nestačí, za nové, výrazně větší,“ dodává na závěr Andrea Zpěváková Dostálová ze společnosti České ghíčko.

Ghí, neboli přepuštěné máslo, je považováno za nejstarší superpotravinu. Ajurvéda, stará indická medicína, ho považuje za zásadní potravinu pro zdravý vzhled, mentální rovnováhu a dobré trávení. Vařily s ním ale i v našich kotlinách už naše babičky. Hodí se na vaření, pečení i smažení, nebo jen tak k namazání na pečivo.

Více na www.ceskeghicko.cz

Přidejte svůj komentář!

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*