Dva účinné cviky proti (nejen předvánočnímu) stresu

Příprava jakékoli oslavy, tím spíš té vánoční, s sebou nese kromě fyzické námahy i jisté psychické napětí. V takovém případě se jistě budou hodit cviky proti stresu. Ale i když máte cukroví objednané, dárky přijdou zabalené a o úklid se postará profesionální služba, tělo si malou rozcvičku rozhodně zaslouží.

Fit pain free komplexní protažení Counter Stretch.
Fit pain free komplexní protažení Counter Stretch. Foto: www.fitpainfree.com

„Při přípravě vánočních pochoutek, vaření a pečení často delší dobu stojíme či strnule sedíme v jedné pozici. To není pro naši páteř a celý pohybový aparát vůbec optimální. A tak není divu, že tělo protestuje, a dá nám to najevo třeba bolestmi krční páteře, omezenou hybností končetin, bolestmi v kříži nebo bedrech. Také úklid spojený s jednostranným pohybem a s přenášením těžších předmětů často končí namoženými svaly. Jako prevence všech těchto potíží se osvědčily následující cviky,“ doporučuje Hana Toufarová, zkušená lektorka s více než 30letou praxí, která je specialistkou na novou cvičební metodu Fit Pain Free. Právě ta je velmi účinná například při bolestech zad, zatuhnutí kloubů, namožení svalů a podobných potížích pohybového aparátu.

Fit pain free komplexní protažení Counter Stretch.
Fit pain free komplexní protažení Counter Stretch – pozice 2. Foto: Foto: www.fitpainfree.com

Cvik č. 1: Counter Stretch

Při tomto cvičení si příjemně uvolníme ramena, protáhneme celou páteř a zadní stranu nohou a na konci se krásně narovnáme.

Základní pozice:

Stoupněte si ke stolu (parapetu nebo židli) a opřete se dlaněmi tak, abyste při předklonu měli paže přibližně ve výši ramen. Také dlaně jsou opřené v šíři ramen. Kyčle, kolena a chodidla držte v jedné linii, chodidla směřují dopředu.

Provedení cviku:

  1. Překlopte pánev dopředu, zapojte flexory kyčle.
  2. Zatněte svaly na stehnech.
  3. Ramena stáhněte směrem dolů k pasu, lopatky k sobě a dolů.
  4. Uvolněte se v ramenou, spusťte je co nejníže.
  5. Po 10 sekundách pozvolna spusťte ruce dolů a v hlubokém předklonu vydržte asi 10 s.
  6. Pak dejte ruce v bok, palce směrem k páteři a co nejvíce k sobě.
  7. Lokty zatlačte směrem k sobě a s nádechem se vzpřimte. Snažte se při vzpřimování prohnout v zádech, přičemž hlava jde jako první.

Cvik opakujte 5x

Fit pain free komplexní protažení Counter Stretch.
Fit pain free komplexní protažení Counter Stretch – pozice 3. Foto: Foto: www.fitpainfree.com

Cvik č. 2: Knee Drops

Při této uvolňující rotaci v leže si protáhneme svaly okolo páteře, zvýšíme její pohyblivost, protáhneme si prsní svaly a zároveň si protáhneme i posílíme svaly okolo kyčlí.

Knee Drops – cvik proti bolesti bederní páteře
Knee Drops – cvik proti bolesti bederní páteře. Foto: www.fitpainfree.com

Základní pozice:

Lehněte si na záda. Pokrčte nohy, chodidla jsou na zemi. Nohy jsou přitom na větší šíři, než jsou kyčle. Upažte, dlaně držte vzhůru.

Provedení cviku:

  1. Nádech. S výdechem položte nohy vpravo, hlavu otočte vlevo.
  2. Zatlačte pravou nohu do země.
  3. Stáhněte levou hýždi a opatrně zatlačte levý bok dopředu.
  4. Levé rameno a lopatka leží na zemi, stáhněte je od uší dolů.
  5. Nadechněte se 2x do břicha. Břicho se vám s nádechem zvedá a s výdechem klesá. Horní část těla relaxuje. Časem se pokuste dýchat do celého trupu – nejen do břicha, ale i do stran a do zad tak, aby se celý trup jako válec s nádechem rozšiřoval a s výdechem zmenšoval. Vyměňte strany.

Cvik opakujte 10x na každou stranu.

Knee Drops 2– cvik proti bolesti bederní páteře
Knee Drops – krok 2. Foto: www.fitpainfree.com

Fit Pain Free se představuje

Fit Pain Free je nová metoda cvičení, jejíž základy k nám přišly z Ameriky. Na jejím vývoji se podílí i Češka žijící v USA Líba Plačková. U nás ji propaguje zkušená lektorka a trenérka Hana Toufarová. Metoda Fit Pain Free neřeší jen bolest samotnou, ale hledá její příčiny, a ty se snaží odstranit. Jedná se o metodu izolovaného cvičení, která se zaměřuje na jednotlivé svaly tak, aby každý z nich pracoval správně. Metodu Fit Pain Free mohou cvičit děti, dospělí i senioři, začátečníci i vrcholoví sportovci. Vydat se můžete na skupinové lekce, které se konají po celé České republice, nebo zvolit individuální konzultaci. A pokud vás láká instruktorská kariéra, můžete se zúčastnit workshopů nebo školení a stát se lektorem Fit Pain Free. Více informací najdete na www.fitpainfree.com

Fit pain free - Hana Toufarová
Hana Toufarová. Foto: www.fitpainfree.com

 

Kdy a kde?

Nově jsou pro všechny zájemce, které metoda FitPainFree oslovila, připraveny krásné nové prostory v hotelu Diplomat (Praha 6, Evropská 15). Na výběr jsou nejen jednotlivé konzultace po měsíci, ale také 12týdenní terapie (6 konzultací) v rozmezí 14 dnů nebo intenzivní kondiční lekce 2–3x týdně. Po dobu konzultace je pro klienty zajištěno i parkování, 2 min od hotelu Diplomat je zastávka metra Dejvická.

Další možností je účast ve skupinových lekcích FitPainFree, které povede Hanka Toufarová od 31.11., a to každý čtvrtek 18.00-19:00 v centru trvalého zdraví Cordeus (stanice metra i tramvaje Bořislavka). Počet míst je 13, proto je nutná rezervace.

Více na facebooku FitPainFree Praha nebo na tel. 602 587 969.

Přidejte svůj komentář!

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*